Deze pagina is laatst aangepast op 28 juli 2023
Leveren
De leveringskosten bedragen standaard 5,60 euro. Dit is voor een standaardlevering. Leveringen die groter van aard zijn, bekijken we per bestelling apart.
We leveren enkel in België. Afhalen in Mechelen is steeds mogelijk, dit is kosteloos.
Bestellingen vanaf 50€ worden kosteloos thuis geleverd in België. Let op: dit is het eindbedrag na aftrek van eventuele waardebonnen.
We proberen alle bestellingen te verzenden binnen de 5 werkdagen Alle bestellingen worden verzonden via een koerierdienst. De bestelling zal ongeveer 3 tot 5 werkdagen na verzending toekomen. Indien dit niet het geval is, gelieve ons te contacteren via info@dekaarsenkelder.be.
De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de koper, behoudens in geval van opzettelijke vertraging.
Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
Wij hebben het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.
In geval van niet-levering van de goederen, worden de eventueel door de Koper betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding
Retourneren
We willen dat onze klanten 100% tevreden zijn!
Wens je een artikel te retourneren? Dan dient deze retour steeds op voorhand aangevraagd te worden. Stuur een mailtje naar info@dekaarsenkelder.be. Van zodra je een bevestiging krijgt, kan je de producten retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending.
Je hebt als Koper recht op de wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. De termijn gaat in op de dag na de levering van het product. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het hebt ontvangen (zie hieronder ‘Recht om af te zien van de aankoop van de goederen‘).
Sommige producten worden niet geretourneerd, zoals cadeaubonnen, sales artikelen of gepersonaliseerde bestellingen.
Om uw retourzending te voltooien, hebben wij een kassabon of aankoopbewijs nodig.
Recht om af te zien van de aankoop van de goederen
De Koper heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van zijn aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief binnen de 14 kalenderdagen. Deze termijn zal ingaan op het moment dat de goederen worden ontvangen door de Koper.
De Koper wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat met alle erbij geleverde accessoires, en -indien mogelijk- in de originele verpakking binnen de 14 kalenderdagen nadat de Koper binnen de 14 dagen de retour heeft aangevraagd. Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt De Kaarsenkelder zich het recht om de Koper aansprakelijk te stellen en een schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Koper dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Koper het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen niet gebruikt zijn, onbeschadigd zijn en voorzien van alle originele labels. Gebruikte, beschadigde, herstelde of gepersonaliseerde goederen kunnen niet teruggenomen worden.
De verkoper zal de Koper terugbetalen binnen een termijn van 14 dagen. Deze termijn zal ingaan ofwel op het moment dat De Kaarsenkelder de goederen ontvangen heeft, ofwel op het moment dat De Kaarsenkelder het verzendingsbewijs ontvangt, afhankelijk van welk moment het eerste valt.
Bij niet-correcte terugzending conform het voorgaande zal de verkoper niet gehouden zijn tot betaling van enig bedrag en blijft het product eigendom van de Koper. Deze kan het dan binnen de 14 dagen terug ophalen bij de verkoper of op uitdrukkelijk verzoek van de Koper en op diens kosten terugbezorgd worden aan de Koper. Het risico van de terugzending van het product alsook de kost voor het terugzenden worden uitsluitend gedragen door de Koper.
Indien uw pakket niet wordt opgehaald in het ophaalpunt en terug naar De Kaarsenkelder gestuurd wordt valt de retourkost ten laste van de Koper.
Terugbetalingen
Zodra de retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen we de Koper een e-mail om hem te melden dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen de Koper ook informeren over de goedkeuring of afwijzing van zijn terugbetaling.
Als uw retouraanvraag wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er binnen de 14 dagen het door de Koper betaalde aankoopbedrag van het product terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Koper zelf betaald heeft, tenzij de Koper instemt met een ander betaalmiddel, zoals een giftcard.. Dit bedrag is de aankoopprijs van het product, exclusief de verzendingskosten.
Te late of ontbrekende terugbetalingen
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel is geboekt.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Vaak is er enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling is geboekt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via info@dekaarsenkelder.be.
Uitverkoop artikelen
Alleen normaal geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald. Sales artikelen kunnen niet worden terugbetaald.
Omruilen
Wij vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als de Koper een artikel wil ruilen voor hetzelfde artikel, stuurt hij een e-mail naar info@dekaarsenkelder.be.
Na levering heeft de Koper 14 dagen de tijd om De Kaarsenkelder op de hoogte te brengen van een eventuele omruiling via info@dekaarsenkelder.be. Nadien dient de Koper het pakket binnen de 14 dagen te retourneren naar De Kaarsenkelder.
Artikelen aangekocht via de webshop De Kaarsenkelder kunnen geruild worden op voorwaarde dat het product ongebruikt, onbeschadigd is en voorzien is van alle originele labels. Gebruikte, beschadigde, herstelde, sales producten (in korting) of gepersonaliseerde goederen kunnen niet geruild worden. Voor alle bijkomende info zie bovenstaande informatie ‘Recht om af te zien van de aankoop van de goederen‘).
De kosten en het risico voor het terugzenden van de producten liggen uitsluitend bij de Koper.
Wij behouden ons het recht tot weigering van ruiling als de redenen ongegrond zijn.
Geschenken
Als het artikel bij aankoop als cadeau was gemarkeerd en rechtstreeks naar de Koper is verzonden, ontvangt de Koper een tegoed voor de waarde van de retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt een cadeaubon naar de Koper toegestuurd.
Als het artikel bij aankoop niet was gemarkeerd als een cadeau, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om deze later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zullen zij op de hoogte worden gesteld van je retourzending.
Retourzendingen verzenden
De Koper is verantwoordelijk voor het betalen van eigen verzendkosten voor het retourneren van zijn artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als de Koper een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op zijn terugbetaling.
Afhankelijk van waar de Koper woont, kan de tijd die het duurt voordat het omgeruilde product hem bereikt variëren.
Als de Koper duurdere artikelen retourneert, kun hij overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. De Kaarsenkelder garandeert niet dat we het geretourneerde artikel zullen ontvangen.
De Kaarsenkelder is niet verantwoordelijk voor retourzendingen die verloren zijn gegaan of beschadigd zijn gedurende het retourtransport.
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via info@dekaarsenkelder.be voor vragen over terugbetalingen en retourzendingen.